آدرس:

تهران، سه راه تهرانپارس، جاده آبعلی، خیابان اتحاد، پلاک 243

تلفن:

09124179750 - 02177348201

قفل و لولا سردخانه های خودرو

قفل و لولا سردخانه های خودرو

مقدمه

در این مقاله می خواهیم به تجهیزاتی مثل قفل و لولا سردخانه های خودرو بپردازیم:

مواد های خوراکی و غذایی که احتمال فاسد شدن دارند و باید از آن ها نگهداری شود مثل گوشت، لبنیات، و حتی مواد دارویی… نیاز به محیطی با دمای بسیار پایین دارند. و این مواد نیاز به سردخانه ها برای نگهداری دارند.

سردخانه های صنعتی محیط هایی هستند که دمای آن ها همواره در یک نقطه مطلوب به طور ثابت قابل تنظیم است. و دارای دو قسمت کلی و اصلی هستند.

بیشتر بخوانید: عایق سردخانه‌ ای

بیشتر بخوانید: سردخانه کامیون

بیشتر بخوانید: سردخانه ماشینی چیست؟

دو قسمت اساسی سردخانه ها

سردخانه های صنعتی شامل دو قسمت اساسی هستند که در ادامه به آن ها میپردازیم:

سازه سرد‌خانه صنعتی

سردخانه ها اتاق هایی هستند که توسط تجهیزات مکانیکی از جمله اواپراتور و کندانسور و دستگاه های آن دما را تا حد مطلوبی پایین می اورند و ثابت می کنند. دمای سردخانه ها بستگی به نوع محصول و مدت زمان نگهداری محصولات دارد که از چند درجه بالای صفر تا چند درجه پایین صفر قابل تغییر است.

این فضا که به عنوان سردخانه صنعتی در نظر گرفته شد باید عایقی باشد که از ورود گرما به داخل جلوگیری کند و اگر گرما به راحتی داخل بیاید تجهیزات مکانیکی بخصوص کمپرسور باید به شکل مداوم و با حداکثر توان مشغول باشند، تا دما را در نقطه مطلوب قرار دهند. این کار باعث می شود که مصرف بیش از حد انرژی و استهلاک تجهیزات بالا رود وهزینه های زیادی به بار آید و عملکرد سردخانه پایین بیاید.

پس نیاز است که سازه سردخانه عایق حرارت داشته باشد و برای ورود به سردخانه درب مخصوص نیاز است که عایق حرارتی باشد که این درب ها به گونه ای طراحی می شوند که از گرما به داخل سردخانه جلوگیری می کنند.

درب سرخانه های صنعتی

اصلی و مهم ترین قسمت یک سردخانه صنعتی درب آن است که با دقت بالایی طراحی می شود این درب ها تاثیر زیادی بر مصرف انرژی دارند درب های سردخانه ای به سه مدل تقسیم می شوند

  • درب های سردخانه‌ای لولایی
  • درب های سردخانه‌ای کشویی
  • درب های سردخانه‌ای کنترل اتمسفر

از مهم ترین بخش درب های سرد خانه ای می توان به قفل و لولا سردخانه های خودرو اشاره کرد که از جنس های گوناگون استفاده می شود که با توجه به نوع دما و میزان استفاده قابل انتخاب و تنظیم هستند.

نصب یراق‌آلات درب سردخانه

در هنگام نصب درب نیاز به نصب یراق‌آلات به همراه اتصالات درب می باشد. لولاها، ریل، قفل، دستگیره و همچنین دیگر اتصالات مورد نیاز در نصب درب سردخانه خواهد بود. تمامی یراق‌آلات موردنیاز در نصب درب از تنوع و جنس‌های متفاوتی برخوردارند. هدف از استفاده از بهترین جنس در یراق‌آلات از جمله قفل و لولا سردخانه های خودرو جهت به حداقل‌ رساندن نشتی و همچنین فرسودگی در طولانی‌مدت می باشد. هر کدام از این ها وظیفه ای دارند.

لولاهای درب باعث اتصال بدنه به درب می باشند و باید از یراق‌آلات با کیفیت خوب و متناسب با استفاده دستگاه انتخاب گردد تا توان نگهداری بار و علاوه بر آن، وزن درب را در ساعات مختلف و نیز در شرایط متفاوت را داشته باشند.

قفل و لولای درب سردخانه صنعتی

قفل و لولا سردخانه های خودرو، از تنوع و جنس های گوناگونی برخوردار می باشند. برای نصب درب سردخانه ها نیاز به آن ها نیاز است.

قفل و لولا سردخانه های خودرو کیفیت آن ها بسیار با اهمیت است. چرا که در کیفیت نهایی درب ما اثرگذار می باشد. به همین دلیل یکی از بخش های مهم جهت بررسی کیفیت درب ها، کیفیت قفل و لولا سردخانه های خودرو می باشد. قفل و لولا سردخانه های خودرو باید در برابر تغییرات دمایی نیز مقاومت کافی داشته باشند.

موارد بکارگیری قفل و لولای درب های سرد خانه صنعتی

شرکت اساکو با طراحی و استفاده از قفل و لولا سردخانه های خودرو استاندارد و نیز مناسب سبب شده که متناسب با فضا و محیط مورد استفاده برای سردخانه ها، از جنس استنلس و یا پلاستیک فشرده بکار برده استفاده کند.

لولای درب سردخانه صنعتی

لولاهای درب سردخانه ای باعث از و بسته شدن درب های سردخانه ای می شوند. لولاها وظایف زیادی دارند از جمله تحمل وزن درب که مهم ترین آن است و عدم استفاده از لولا های مناسب و با کیفیت احتمال دارد، باعث آسیب های جانی و مالی گردد. و می تواند باعث تغییرات دما هم شود.

 قفل درب سردخانه صنعتی

مهم ترین بخش در درب های سردخانه ای قفل درب سردخانه ها است. این ابزار به گونه ای در نظر گرفته می شود که با کاهش دما و یخ زدن دچار مشکل نخواهد شد. همچنین با استفاده از لولا ها درب سردخانه به راحتی باز و بسته می شود و وزن درب سردخانه را تحمل خواهند کرد و تعداد لولا متناسب با ابعاد درب متغیر خواهد بود. کیفیت قفل و یراق آلات درب سردخانه، کیفیت نهایی و عملکرد صحیح سردخانه را تضمین می کند و با تغییرات دما دچار اختلال و همچنین کاهش کیفیت نخواهد شد.

دستگیره درب سرد خانه صنعتی

یکی دیگر از آلات مهم این درب ها، دستگیره درب سردخانه است. که جنس این دستگیره ها معمولا از استیل انتخاب می شود و در رنگ های مختلف در بازار پیدا می شوند. از ویژگی های دستگیره خوب مرغوب بودن جنس دستگیره، مقاومت کافی آنها، بلند بودن اهرم دستگیره را می توان مثال زد.

دستگیره ها باید به خوبی عمل باز و بسته نمودن درب را برای اینگونه درب ها انجام دهند. همچنین باید از مقاومت مناسبی نیز برخوردار باشند تا با فشار دچار شکستگی نگردد. استفاده از جنس، ابزار و قطعات مناسب در ساخت این دستگیره ها با کیفیت بسیار با اهمیت خواهد بود.

حرف آخر

قفل و لولاها همراه با دستگیره های درب های سردخانه صنعتی اجزای بسیار مهم و کاربردی در این صنعت می باشند. که هر دو گره های مهمی در داخل بدنه ی درب سردخانه هستند، قفل و لولاها اجزای مهمی هستند که عملکرد کلی و کیفی باز و بسته شدن درب را تعیین می کنند. کمپانی بزرگ اساکو طیف وسیع وگسترده ای از قفل، لولاها و دستگیره‌ها را تولید می کند، که برای اطمینان از حداکثر راحتی، با در نظر داشتن فازهای استاتیکی و دینامیکی عملیات و همچنین تنش‌های چرخه‌ای که این عناصر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، طراحی می شوند.

مهار تورم و رشد تولید


آخرین مقالات


دسته بندی مقالات


مشتریان ما

شرکت پویشگران دانش طب کاسپین

شرکت پویشگران دانش طب کاسپین

شرکت کار آفرینان سرد آذر دلفین

شرکت کار آفرینان سرد آذر دلفین

شركت طراحی مهندسی سيمان سازان

شركت طراحی مهندسی سيمان سازان

مشاوره رایگان