آدرس:

تهران، سه راه تهرانپارس، جاده آبعلی، خیابان اتحاد، پلاک 243

تلفن:

09124179750 - 02177348201

بررسی ویژگی های کامیون های سردخانه دار

بررسی ویژگی های کامیون های سردخانه دار

اتاقک یخچالی چیست؟

بررسی ویژگی های کامیون های سردخانه دار، اتاق یخچالی یک سردخانه می باشد که بر روی شاسی کامیون سوار می گردد. این اتاق کوچک در ابعاد مختلف ساخته می‌شود‌. اولین بار این سردخانه های ماشینی در سال ۱۹۳۰ در کشور آمریکا تولید شد. با گذشت زمان شکل ظاهری این اتاقک ها تغییر پیدا نکرد اما ظرفیت و حجم آن‌ ها دستخوش تغییراتی شد.

در نظر داشته باشید که این اتاقک های یخچالی کاملا ایزوله می باشند و هیچ گونه میکروبی نمی تواند به داخل آن نفوذ پیدا کند. این اتاق ها دارای ویژگی‌ های بسیار زیادی می باشند. به عنوان مثال دمای آن ها به هیچ عنوان تغییر نمی کند. این پارامتر ها جزو ویژگی‌ های بسیار مهم کامیون های یخچال دار می باشند. این یخچال ها می توانند برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

بررسی ویژگی های کامیون های سردخانه دار و اهمیت استفاده از آن

کندانسور این کامیون‌ ها از قطعات فلزی ساخته شده است و به شکل لوله های پیچ خورده می باشد. درون کندانسور نوعی مایع با تکنولوژی بسیار بالا وجود دارد و می تواند نقش خنک کننده کندانسور را ایفا نماید.

شاید برای شما جالب باشد که بخواهید با ساختار ساندویچ پانل در انواع کامیون های سردخانه دار آشنایی پیدا کنید. ساختار ساندویچ پانل در انواع این کامیون‌ ها به صورت لایه ای می باشد. این لایه ها از فوم تولید شده و در لایه دوم آن ها پلی اورتان قرار گرفته است. لایه سوم از پشم شیشه سنگ و مواد عایق دیگر می باشد.

ساندویچ پانل در دو نوع دیواری و سقفی تولید می شود و لایه های عایق آن با یکدیگر متفاوت می باشند. کامیون های یخچالی به وسیله برق سه فاز مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند دما را از صفر تا ۳۵ درجه تنظیم کنند. به عنوان مثال از این کامیون ها برای حمل بستنی و مواد غذایی که باید در دما های پایین نگهداری شوند، مورد استفاده قرار می گیرند.

سردخانه این کامیون ها به چند دسته تقسیم بندی می گردند؟

این سردخانه ها به دو دسته دیفراست و بدون دیفراست دسته بندی می شوند. سردخانه های دیفراست دار بیشتر برای ماشین های مناسب می باشند که به دفعات زیاد درب آن ها باز و بسته می گردد. از این ماشین ها بیشتر برای حمل و نقل مواد غذایی که مرطوب هستند و دارای بخار می باشند استفاده می شود. به عنوان مثال از این سردخانه های دیفراست دار در مناطقی استفاده می شود که دارای آب و هوای مرطوب و شرجی هستند.

اما یخچال های بدون دیفراست که بر روی کامیون ها نصب می‌ شوند بیشتر برای باربری مواد بدون بخار مورد استفاده قرار می گیرند. مواد غذایی و محصولاتی که به دمای بالای صفر نیاز دارند، موادی می باشند که درون این سردخانه ها جابجا می شوند. البته این دسته از یخچال ها می توانند دما را در زیر صفر درجه نیز نگه دارند و برای جابجایی گوشت یخ زده، ماهی و مرغ یخ زده بسیار مورد استفاده قرار می گیرند‌.

پاسخ به این پرسش که سردخانه این کامیون ها به چند دسته تقسیم بندی می گردند؟
پاسخ به این پرسش که سردخانه این کامیون ها به چند دسته تقسیم بندی می گردند؟

هنگام استفاده از سردخانه کامیون ها باید به چه نکاتی دقت کرد؟

 در هنگام استفاده از سردخانه کامیون ها و حمل بار یخچالی باید به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اولین نکته و مهم ترین نکته این است که قبل از قرار دادن بار خود در داخل سردخانه، فضای یخچال را کاملا استرلیزه و تمیز و بهداشتی نمایید. ورود افراد متفرقه را به داخل سردخانه به حداقل برسانید. دمای درون یخچال را توسط یک کارشناس تنظیم و تایید نمایید.

در نظر داشته باشید که دمای داخلی این یخچال باید همواره ثابت باشد. بهتر است از یک دماسنج درون سردخانه ها استفاده کنید. از برخورد مواد غذایی با کف سردخانه ها خودداری نمایید. اگر این نکات را رعایت کنید می توانید بار مورد نظر خود را سلامت به مقصد رسانده و کار خود را به پایان برسانید.

شما می‌توانید بار های فاسد و خراب شدنی مانند فرآورده های لبنی، مواد غذایی و پروتئینی، دارو، انواع واکسن، گوشت، میوه و سبزیجات، نمونه‌ های خونی را توسط ماشین های سردخانه دار در بین شهر ها جابجا نمایید. دمای این سردخانه ها به راحتی قابل تنظیم می باشند و شما می توانید متناسب با نیاز خود دما را به گونه‌ ای تنظیم کنید که از فاسد شدن مواد جلوگیری به عمل آید.

امروزه حمل بار یخچالی در ایران بسیار گسترش پیدا کرده است. کارخانه جات و محصولات کشاورزی از این سردخانه‌ ها بسیار استفاده می کنند تا بتوانند محصولات خود را بدون هیچ گونه مشکلی به دست مصرف کنندگان در سطح کشور برسانند.

هنگام استفاده از سردخانه کامیون ها باید به چه نکاتی دقت کرد؟
هنگام استفاده از سردخانه کامیون ها باید به چه نکاتی دقت کرد؟

جمع بندی در رابطه با این نوع حمل و نقل

در مطالب بالا سعی کردیم در رابطه با انواع حمل بار یخچالی و سردخانه هایی که بر روی ماشین ها وجود دارند، صحبت کنیم. قیمت حمل بار یخچال به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت حمل بار بر روی میزان مسافتی که خودرو طی می‌ کند، میزان مصرف سوخت، حساسیت نوع بار و سفارشاتی که مشتری در زمینه ارسال بار خود دارد و … جزو عوامل بسیار تاثیرگذار و مهم در مشخص شدن قیمت حمل بار می باشند.

البته در نظر داشته باشید که این ماشین ها فقط به حمله مواد غذایی محدود نمی شوند. بلکه شما می توانید بعضی از گیاهان، حیوانات، محصولات آرایشی و محصولات دارویی و دخانیات را از طریق این ماشین ها به راحتی جابجا نمایید. بسیاری از از افراد از این ماشین های سردخانه برای توسعه بخشیدن تجارت خود استفاده می‌ کنند تا بتوانند در تمام فصول محصولات مورد نظر خود را ارسال کرده و دما و رطوبت مورد نیاز برای محصولات خود حفظ نمایند.

امید است با این مطالب توانسته باشید در رابطه با سردخانه های ماشینی و اهمیت آن ها در حمل و نقل مواد فاسد شدنی اطلاعات مفیدی به دست آورید. این سردخانه ها یک امکان بسیار عالی برای صنایع مختلف می باشند. با این امکان کار ارسال مواد حساس را می توان به بهترین شکل ممکن انجام داد.

مهار تورم و رشد تولید


آخرین مقالات


دسته بندی مقالات


مشتریان ما

شرکت پویشگران دانش طب کاسپین

شرکت پویشگران دانش طب کاسپین

شرکت کار آفرینان سرد آذر دلفین

شرکت کار آفرینان سرد آذر دلفین

شركت طراحی مهندسی سيمان سازان

شركت طراحی مهندسی سيمان سازان

مشاوره رایگان