آدرس:

تهران، سه راه تهرانپارس، جاده آبعلی، خیابان اتحاد، پلاک 243

تلفن:

09124179750 - 02177348201

گروه مهندسی سدروس گرما چوب

گروه مهندسی سدروس گرما چوب

گروه مهندسی سدروس گرما چوب در سال ۱۳۶۴ با توکل به خداوند فعالیت خود را در زمینه ساخت انواع کوره‌های چوب خشک کنی و مشاوره جهت خطوط تولیدی صنایع چوب و همچنین بازسازی و بهینه‌سازی سیستم‌های قدیمی و کم ظرفیت کوره‌ها آغاز نمود.
در ادامه با توسعه فعالیت‌های خود با بهره‌گیری از نیرو‌های متخصص و بکارگیری دانش روز دنیا در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی و ساخت و نصب سیستم‌های الکترونیکی (انواع تابلو‌های کنترل الکترونیکی)خدمات نوین دیگری را ارائه نمود.
آنچه مسلم است روش‌های متداول چوب خشک کنی در ایران خسارت‌ها و زیان‌های جبران ناپذیری را پدید آورده و همچنین به دلیل عدم آگاهی و شناخت لازم اکثر سازندگان دستگاه‌های چوب خشک کنی از گونه‌های چوبی داخلی و خارجی (وارداتی)، بسیاری از مواد اولیه از بین رفته و صاحبان صنایع چوب را دچار تردید در استفاده از این گونه دستگاه‌ها نموده است.
گروه مهندسی سدروس گرما چوب بر آن شد تا تجربیات خود را در زمینه ساخت مدرن‌ترین دستگاه‌های چوب خشک کن و دستگاه‌های ترمووود مطابق با استاندارد‌های روز دنیا با  کادری مجرب دراختیار صاحبان صنایع چوب و مبلمان قرار دهد.
از اهداف دیگر گروه ما افزایش سطح آگاهی عمومی و بازسازی و بهینه‌سازی کوره‌های قدیمی (با سیستم آب گرم) است. بهبود کیفیت، افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی سر لوحه کار ماست.
با توجه به این که انواع چوب آلات مورد مصرف نباید دچارمعایبی نظیر شکاف(split)، ترک (check)، خمیدگی (crooking)، تابیدگی (twisting) و غیره در اثرخشک شدن شوند و فرایند مزبور می‌بایست در حرارت و رطوبت مناسب هر گام کوره طراحی و اعمال شود تا پس از پایان دوره، چوب آلات آمادگی لازم را جهت استفاده در خطوط تولیدی داشته باشند.
از نکات مهم توجه به همکشیدگی واقعی چوب آلات می‌باشد که کار ما را از سایرین جدا می‌سازد.
گروه مهندسی سدروس گرما چوب‌ امیدوار است با یاری و همیاری واحد‌های صنایع چوب بتواند گامی هر چند کوچک در اعتلای صنعت ایران عزیز بردارد.گروه مهندسی سدروس گرما چوب

مشخصات فنی و عملیاتی کوره چوب خشک کنی:

تجهیزات و تأسیسات مورد استفاده در کوره‌ها به سهولت قابل نگهداری بوده و از چندین فن آکسایل مقاوم به رطوبت و حرارت و انواع فن‌های سانتریفیوژ جهت گردش هوای گرم استفاده می‌شود.
کوره‌ها معمولاً بر اساس سفارش، در ابعاد و حجم‌های مختلف از ۱۰ الی ۱۲۰ مترمکعب واقعی ساخته می‌شوند.

اجرای کامل عملیات خشک کردن و تعویض گام‌ها به صورت اتوماتیک و هوشمند با قابلیت کنترل دستی و بازگشت به گام‌های قبلی می‌باشد. جهت تأمین هوای گرم کوره از دستگاه هواساز (یونیت هیتر) و همچنین رطوبت مورد نیاز هر گام از سیستم اسپری آب استفاده می‌شود.
با توجه به شرایط حرارتی تنظیمی و عمل پخت چوب الات در گام‌های میانی رنگدانه‌های چوب حرکت کرده و سبب یکنواختی رنگ چوب‌ها بخصوص در چوب راش می‌شود.

تابلو فرمان الکترونیکی کوره به دو روش خودکار و دستی قابلیت کاری داشته و جهت انواع گونه‌های چوبی ایرانی و وارداتی با ضخامت ورطوبت پایه و گونه متفاوت می‌توان برنامه از پیش تعیین شده را از طریق دستگاه PLC تابلو وارد ویا ذخیره شده در میکروپروسسور  در مصرف انواع انرژی صرفه‌جویی نمود.

رطوبت نسبی محیط کوره و دما و همچنین رطوبت چوب آلات بارگیری شده به وسیله ۴ عدد سنسور مستقل کنترل و قرائت می‌شود و دیگر نیازی به کنترل رطوبت از طریق ورود به داخل کوره و باز کردن درب‌ها نمی‌باشد.

دیوار‌ها، سقف و درب‌های کوره چوب خشک کنی از جنس ساندویچ پانل مقاوم بوده و جهت بارگیری از واگن‌های مخصوص به همراه مهاربند و ریل استفاده می‌شود. شرایط حرارتی داخل کوره قابلیت اجرای تیمار گرمایی جهت ضدعفونی چوب الات را داشته و ضمن ارائه ترموگراف یا نمودار حرارتی  کلیه افات و لارو حشرات را از بین می‌برد.

مهار تورم و رشد تولید


آخرین مقالات


دسته بندی مقالات


مشتریان ما

شرکت پویشگران دانش طب کاسپین

شرکت پویشگران دانش طب کاسپین

شرکت کار آفرینان سرد آذر دلفین

شرکت کار آفرینان سرد آذر دلفین

شركت طراحی مهندسی سيمان سازان

شركت طراحی مهندسی سيمان سازان

مشاوره رایگان